Sunday, April 21, 2013

Ohoi Anda!

Ehe. Tajuk tu aku tak tahu sama ada dalam bentuk marah atau pun kerek gila.
Heh.
Aku bukannya apa. Ekceli nak marah someone ni. Tapi macam tersedar pula, aku tak ada hak pun nak marahh dia. Heh... Pesal? 

Sebab dia tu masa lalu aku je.
My past doo. 
Aku benci dia. 
Benci dengan ayat manis yang ditaburkan pada perempuan itu. 

Wait! Ini bukan soal cemburu.
Tapi soal batas. 
Mana pergi kata-kata kau yang kononnya tak mahu ada cinta lain selain cinta Allah?
Ye, mungkin kau memang maksudkannya, tapi aku lihat, kau seolah-olah terlalu taksub dengan cinta si dia.
Kenapa macam tu der?

Aku bukannya nak kata aku baik. Aku pun penah tersasar juga. 
Tapi kau punya gaya macam dah confirm menikah dengan dia je.
Pergilah jumpa parents dia, minta izin nak menikah. Bukan nak couple okay!

Just think, kau habiskan masa layan perasaan kau dengan dia, at the last, tak mendatangkan apa-apa.
Kau tak rasa membazir ke? 

Kalau dah ada ikatan yang sah, bukan takat kat twitter kau nak bersayang dgn dia, nak buat status married pun dipersilakan. 
Perkahwinan kan perlu dihebahkan.
Bukannya percintaan. Percintaan yang belum menjadikan apa-apa. 

Aku type ni bukan suka-suki. Bukan ditujukan pada kau pun sebenarnya.
Aku tujukan pada diri aku sendiri. Pada orang yang membaca ini juga. 


Ingatlah, cegahlah perbuatan yang menghampiri jalan zina. 
Islam dah sediakan jalan yang baik.
Pilih lah yang benar .

Salam'alaik :)

No comments:

Post a Comment