Sunday, October 30, 2011

Untung kah ?

assalamualaikum .

hurmm , untung kehh ? apa yang untung nya ? entahhh . aku tak rasa diri aku untung . sikit pun tak . sebab ? sebab aku rasa diri aku tak sempurna pun di mata ALLAH . malah mungkin aku hamba-Nya yang leka serta lalai . Allah , sesungguhnya , bukan kehendak aku untuk menjadi hamba mu yang leka dengan duniawi ya Allah . mungkin ini ujian dari Mu , Engkau sedarkan aku , aku cuba untuk berubah supaya lebih dekat dengan jalan Mu , tapi , ini lah manusia . sukar untuk menetapkan pendirian sendiri . aku sedar , baanyak salah yang telah ku lakukan . aku menyesal . tapi , tiada seorang pun tang mahu memimpinku ke jalan Mu . Ya Allah , kau hadirkan lah seorg insan yang boleh membawa ku menuju ke Syurga Mu , aku lemah untuk bangun sendiri . aku tidak mampu . malah , aku tidak yakin untuk berubah seorang diri . aku bukan lah hamba Mu yang penuh ilmu agama di dada . malah , aku juga seorg yang jahil . jahil dari agama ku sendiri . aku juga buta , buta untuk melihat nikmat Mu diakhirat kelak . aku jugak tuli , tuli untuk mendengar nasihat nasihat yang boleh membimbing ku ke jalan mu . Ya Allah , kau beri lah aku peluang untuk aku menebus segala kesalahan ku . beri aku kekuatan untuk sentiada redha dengan ketentuan Mu . aku bukan mahu kemewahan . tapi aku mahu kenikmatan , kenikmatan dunia dan akhirat . kau datangkan la mimpi , ujian atau apa pun yang boleh membuat aku sedar sebelum aku menyesal seumur hidup ku . apa yang Kau atur ada yang terbaik untuk ku . Ya Allah , ujian ujian yang kau beri , walaupun berat , itu membuktikan yang Kau menyayangi ku bukan ? ya , aku berharap , cinta aku terhadap Mu akan makin kukuh , utuh dantak akan pernah luntur . aku ingin menjadi seperti Saidatina Aisya dan Saidatina Khadijah . tapi aku tahu , iman ku tidak setaguh meraka . kau berikan aku kekuatan . kekuatan yang akan membimbing ku ke jalan Mu ,. Kau titipkan lah kasih dan sayang Mu untuk ku .

Amin ya Rabb :')

No comments:

Post a Comment