Friday, March 8, 2013

Aku Futur!

Aku futur. Aku futur :( erti kata lain, aku lalai...Aku baru 17 tahun.Masih mentah. Masih banyak yang kena belajar.
 
Tapi kenapa bila aku tahu aku futur dan makin futur, tapi aku tak ubah?
Ah..Salah sendiri lah kan?

Bila umur dah naik jadi senior ni. Aku rasa macam busy sesangat. Sampai berdampin dengan al-quran pun jarang.
Ah. Ini bukti aku futur. Astagfirullah.

Bila lah aku benar-benar dapat cakapa tahap istiqamah?
:'(
Sedih kenangkan diri sendiri.
Yang sering hilang arah.
Yang sering hilang garis pandu untuk diri sendiri.

Masih terlalu banyak yang kena baiki.
Sangat banyak.
Bukannya mudah.
Tapi tak juga susah.

Jalan Allah kan ada.
Aku yakin denganNya.

Aku yakin dengan cintaNya.

Allah, jauhkan aku dari sifat futur ini.

Amin ya Rabb...
 
 

No comments:

Post a Comment