Wednesday, May 15, 2013

Friendship

Hihi. Title bajet speaking bagai. Entri BM je. Haha. Okay, today, nak cakap pasal kawan-sahabat.
As we know, semua orang ada kawan. Ada sahabat. 
Apa beza sahabat dan kawan? Ada beza ke? Heh. Adalah!

Sahabat ni, mereka yang lebih gemar mengingatkan kita tentang akhirat. Tentang agama. Ilmiah.
Kawan ni pula, banyaknya untuk bergosip. Bergelak tawa. Bergembira. Tanpa rasa duka. Sebab, kawan ni, mostly lah, bila gembira, fulamaksss, ramai yang datang. Bila berduka, senyap!Tanpa bunyi cengkerik pun *krik..krik* Haha.

Sahabat ni lain. Dia memang lain lah. Segala tutur kata, pasti buat hati kita tersenyum. Untungnya siapa ada sahabat ni! Kawan pun, ada je kawan yang boleh ada dengan kita susah senang. Tu 1 dalam 100 namanya.
Hihi. 

Tapi, aku macam peliklah. Kalau kawan, kenapa kadang-kadang boleh bermasam muka? Boleh pulau-memulau. Ingat benda ni OHSEM sangat ke? Best sangat ke? Ada yang sampai seharian dia ambil langkah nak senyap je. Tak cakap apa. Pandang pun tak. Bukan tak wujud ye kawan macam ni. Ada je. Mungkin antara perasan dan tak je. 

Jenis macam aku, aku tak pandai nak buat tak layan. Paling paling pun aku akan senyap je kalau ada yang macam tu. Senyap sampai dia yang mula cakap. Sebab kekadang bila kita tegur, kawan tu jawab ya tak ya je. Dari duk maki dalam hati, baik senyap je kan? HAHAHA. Aku rasa macam tu la. Tapi, takpe, positivekan je apa pun tindakan. Lagi-lagi kawan yang kita kenal lama. 

Ingat juga, kawan lama ni bukan semestinya kawan sejati.Kawan baru mungkin boleh jadi kawan yang the best untuk kita. Cuma, sayangkan kawan-sahabat kita tu. Api bukan dibalas dengan api. Takkan dia dingin, kita pun nak dingin. Kan? Kita kena chill. Kasi dia space. Macam korang buat dgn pasangan korang. Heh, siapa yang tak ada pasangan couple, kita sama.! *sepp*

Okay, adios~~

No comments:

Post a Comment